Vanliga frågor och svar

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Var alltid noga med att kontrollera att du skrivit rätt e-postadress, det är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett spam-filter som blockerar vissa mail så kika i din skräppostmapp och kontakta alltid oss vid utebliven orderbekräftelse på info@parlarmband.se

Levererar ni utomlands?

Ja, fast för utalandsbeställningar måste du kontakta oss via formuläret ovan.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Vi använder oss av Billmate Checkout som erbjuder dig som kund flera olika betalningsalternativ. Du kan betala säkert & tryggt via: Direktöverföring Bankkort Faktura mm. Mer information om Billmates betaltjänst och villkor hittar du här.

När skickas mina varor?

Vi packar och skickar varor som vi har på eget lager måndag-fredag kl 9-17. Om du har lagt en order under en kväll eller helg kommer varorna att packas och skickas till dig under nästkommande vardag. Vi försöker packa din order så snart som möjligt och vanligtvis innebär det inom 24 timmar men under perioder med högt tryck på orderingång kan det dröja längre. Därefter tillkommer tiden för leverans av logistikföretag.

Produkter som är tillfälligt slut skickas inom 10-14 dagar.

Var befinner sig mitt paket nu?

Pärlarmband.se har avtal med Postnord. När ditt paket har lämnat vårt lager, skickar vi dig kolli-id.

Skadad paket vid ankomst. Hur ska jag göra?

Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig kan du returnera denna helt utan kostnad. Reklamationen skall göras inom skälig tid från det att du mottagit ordern. När varan är oss tillhanda skickar vi ut en ny produkt till dig, alternativt återbetalar totalbeloppet och kompenserar dig för och fraktkostnaderna. Kontakta kundtjänst och registrera din retur genom att fylla i formuläret ovan.

Hur ska jag gå tillväga om jag vill returnera en vara?

Pärlarmband.se erbjuder alltid returmöjlighet och 30 dagars öppet köp. Du kan då välja om du vill byta till en annan produkt eller få tillbaka pengarna. Tänk på att det är du som kund står för frakten vid ångrat köp. Gäller det en reklamation så hittar du mer information på vår sida.

När Du ångrar ditt köp betalar Pärlarmband.se tillbaka det belopp som du betalat för varan, exklusive leveranskostnader.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Ej uthämtade paket debiteras med avgift på 195:- för att täcka de fraktkostnader som ett icke uthämtat paket innebär. Om inte paketet levererats hem till dig, ligger ditt paket normalt i 10-14 dagar hos postombudet innan de skickas tillbaka till vårt lager.